Kada reikalingas sankabos keitimas

sankabos keitimasSankabos keitimas būtinas, jei girdite nepageidaujamas garsus savo automobilyje, kai spaudžiate šį pedalą. Automobilio sankaba – tai mechanizmas, leidžiantis vairuotojui  sankabos pedalo pagalba (išminant pedalą) atjungti variklio alkūninio veleno sukamąjį judesį nuo pavarų dėžės pirminio veleno. Atleidžiant pedalą, sankabos mechanizmas pamažu sujungia variklio alkūninį veleną su pavarų dėžės pirminiu velenu ir perduoda variklio alkūninio veleno sukamąjį judesį į pavarų dėžę. Sankaba skirta pajudėjimui iš vietos, pavarų perjungimui tiek aukštėjančia tiek žemėjančia tvarka. Automobiliuose su automatine pavarų dėže sankabos vaidmenį atlieka hidraulinė mova, tik ji veikia automatiškai, priklausomai nuo variklio alkūninio veleno sūkių. Lengvųjų automobilių sankabų pavaros būna hidraulinės ir mechaninės.

Daugiau informacijos: www.r2l.lt

Apie sankabos susidėvėjimą dažniausiai sufleruoja problemos perjungiant pavaras, garsai, skleidžiami išminant jos pedalą, sunkus automobilio įsibėgėjimas (sankabos prasisukimas, buksavimas).  Dažniausi su sankaba susiję gedimai – sudilęs sankabos diskas, sugedęs ar išsausėjęs išminamasis guolis (būna mechaninis arba hidraulinis). Dėl nuolatinio sankabos disko dėvėjimosi, jį būtina reguliariai keisti. Sankabos dilimas priklauso nuo važiavimo stiliaus ir vietos (mieste sankaba dyla daug labiau nei užmiestyje), taip pat labai greitai susidėvi pradedančiųjų vairuotojų automobilių sankaba. Sankabos tarnavimo laikui einant į pabaigą, padidėja automobilio kuro sąnaudos. Sankabą sudaro trys dalys: diskas, diskatorius ir išminamasis guolis. Serviso meistrai rekomenduoja sankabos keitimo metu pakeisti visas šias dalis, kadangi tai yra kartu dirbančios dalys ir dėvisi jos visos. Gamintojai nurodo šių mechanizmų tarnavimo laiką, tačiau sudėtinga paskaičiuoti kilometražą. Keičiant sankabą yra nuimami ir pusašiai su jų šarnyrais, todėl reikėtų apžiūrėti ir įvertinti, ar nereikia keisti ir granatų apsaugines gumas.

Sankabos keitimas reikalingas, jei:

  • automobilyje su mechanine pavarų dėže, važiuojant 4 ar 5 pavara, paspaudus akseleratorių, variklio sūkiai didėja, o automobilis negreitėja (gali atsirasti ir degėsių kvapas);
  • nuspaudus sankabą pasigirsta nemalonus garsas, triukšmas (tikėtina, kad yra sudilęs išminamasis guolis);
  • kyla problemos perjungiant pavaras, o tai lydi džeržgiantis garsas (gali būti, kad tam trukdo sankabos disko nuolaužos ar iškritę spyruoklės);
  • sankaba stringa, trūkčioja, sunkiai veikia pedalas. Šis gedimas pasitaiko, kai naudojami ne tos specifikacijos arba sumaišomi  hidrauliniai skysčiai;

jei, važiuojant į kalną, spaudžiate greičio pedalą, tačiau automobilis nevažiuoja nė kiek greičiau, nors apsukos ir didėja.

Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *